הרכבת הממשלה תחכה: חילופי האשמות קשים בין נתניהו לגנץ

איתי גדסי No Comments on הרכבת הממשלה תחכה: חילופי האשמות קשים בין נתניהו לגנץ

חילופי האשמות נרשמו בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ גנץ בישיבת המליאה לזכרו של יצחק רבין. נתניהו: "היו מי שהחליטו לנצל את האזכרה הממלכתית להשתלחות פוליטית בוטה ומבישה" ח"כ גנץ: "מדינת ישראל משותקת לא בשל "פלונטר פוליטי", אלא בשל תהליך משפטי, בימים האלו חלק ממנהיגי הציבור מובילים מסעות דה-לגיטימציה, השיקולים הפוליטיים והאישיים מכתיבים את שיקולי הביטחון". נתניהו שב לדוכן והגיב: "השיקולים שמנחים אותנו נקיים משיקולים פוליטיים – זו פשוט עלילה"

מליאת הכנסת היום צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצל ניסיונות הרכבת הממשלה ע"י יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. מליאת הכנסת קיימה ישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, במלאת 24 שנים להירצחו.

במהלך הישיבה נרשמו חילופי האשמות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין חברי הכנסת בני גנץ ועמיר פרץ. דברי הנואמים גרמו לנתניהו לשוב לדוכן הנואמים ולהגיב לדברים ובעקבותיו שב לדוכן גם ח"כ בני גנץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב לדבריו של יונתן בן ארצי נכדו של רבין במהלך טקס האזכרה בהר הרצל ואמר: "כולנו חייבים לסלק מרקמת הדמוקרטיה שלנו גידולים ממאירים של תרבות אלימה שמצדיקה הסתה לפגיעה פיזית. ועם זאת אני רוצה לומר שבדמוקרטיה הישראלית התוססת עלינו לשמור מכל משמר על חירויות המחשבה והביטוי, ועל זכות הוויכוח החופשי, נוקב ככל שיהיה".

PM Netanyahu

נתניהו סיפר איך הוא כיבד את ראש הממשלה רבין למרות המחלוקת האידאולוגית ביניהם, "כראש האופוזיציה לפני 24 שנים היה לחלק גדול מאוד בעם שייצגתי, ויכוח יסודי עם המדיניות של ממשלתו של יצחק רבין. בכל מהלך הוויכוח הזה אני לא פקפקתי אפילו לא לרגע אחד בטוהר כוונותיו של יצחק רבין. הוא ביקש לפעול על-פי אמונתו לטובת המדינה, כך עשיתי גם אני, פעלתי מתוך אמונה עמוקה בצדקת דרכי".

נתניהו הזכיר את ההפגנות הקשות בתקופת הסכמי אוסלו, "מול הקריאות רבין בוגד אמרתי פעם אחר פעם ואני חוזר על-כך גם פה היום בכנסת כי צריך, שקר שלא מפוגגים אותו שלא מפוצצים אותו הופך לנחלת אמת אז הגיע הזמן לשים את האמת על השולחן. אמרתי לא, הוא לא בוגד, הוא טועה יש לנו עסק עם יריבים פוליטיים לא עם אויבים בני עם אחד אנחנו. אמרתי את זה בחוץ, אמרתי את זה בפנים גם פה על הבמה הזאת פה בדוכן הזה".

נתניהו ציטט דברים שאמר השר לשעבר טומי לפיד לפני כעשרים שנה ואמר: "חשבתי כשהכנתי את דבריי שאין לי מה להוסיף עליהם עד שהגעתי היום למה שאמורה הייתה להיות אזכרה ממלכתית בהר הרצל. לצערי גם השנה היו מי שהחליטו לנצל את האזכרה הממלכתית להשתלחות פוליטית בוטה ומבישה שפוגעת יותר מכל בזכרו של יצחק רבין. זה קרה אחרי שעצרת בכיכר רבין הפכה השנה למפגן פוליטי של כחול-לבן".

.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ עלה לדוכם המליאה ותקף אץ התנהלות ראש הממשלה: "מדינת ישראל משותקת, משום שהוחלט להקדים את הבחירות לכנסת ה-21 מסיבות אישיות, ורגע אחרי השבעתה, לפזרה שוב באותן הנסיבות ולגרור אותנו לסיבוב נוסף. מדינת ישראל משותקת לא בשל "פלונטר פוליטי", אלא בשל תהליך משפטי".

עוד הוסיף גנץ, "השיתוק שבו אנו נמצאים, הוא כר פורה להעמקת השסעים והמחלוקות. שלא כמו בימים שטרם הרצח, מקורם כיום לא רק במתנגדי השלטון, אלא גם ברבים מתומכיו ובו עצמו. את השלטים בכיכרות אמנם החליפו ביריוני מקלדת אך את החתירה כנגד מוסדות ממלכתיים מובילים שרים בממשלה; האווירה דומה, והסכנה המרחפת לחברה הישראלית היא הגדולה ביותר מאז ימי טרום הרצח".

גנץ ביקר בחריפות את הביקורת שמשמיעים בימין על מערכת המשפט והפרקליטות, "בימים האלו חלק ממנהיגי הציבור לא מעבירים ביקורת או מנהלים ויכוח לגיטימי, אלא מובילים מסעות דה-לגיטימציה שמטרתם ואולי גם תוצאתם הנוראית האפשרות- היא התפוררות החברה הישראלית".

בסיום דבריו אמר גנץ, "ימים שבהם חותרים נגד המשטרה, צה"ל ומערכת המשפט בשל מניעים אישיים ופוליטיים – הם ימים נוראיים לחברה הישראלית והם מקרינים לרחוב. על כולנו מימין ומשאל להילחם כנגד התופעה הזו, אם לא ניזהר בלשוננו אחרים שבעתיים יכשלו בלשונם. במקום ששיקולי הביטחון יכתיבו את ההתנהלות הפוליטית, השיקולים הפוליטיים והאישיים מכתיבים את שיקולי הביטחון".

.

ח"כ עמיר פרץ נאם במליאה והתייחס להפגנות התמיכה בנתניהו שלדבריו מזכירות את ההסתה כמו בתקופת הרצח: "המאבק בשומרי הסף, הפרקליטות, המשטרה, בתי המשפט – מחריש אוזניים, עד שאזרחנו לא יודעים למי להאמין. ההסתה שוב מרימה ראשה. קולות שנאה ופילוג מכל עבר, החל מהרשתות החברתיות עד לכיכר גורן, שמזכירה את כיכר ציון לפני הרצח. האם הלקח נלמד?".

נתניהו כאמור שב לדוכן והגיב לדברים: "מה ששמענו כאן לצערי וקודם לכן גם בהר הרצל זה בעצם פריצת הממלכתיות והפיכת יום זיכרון, ישיבת זיכרון, לישיבה פוליטית בוטה וחסרת מעצורים. ההחלטות שאנחנו מקבלים והשיקולים שמנחים אותנו הם שיקולי הביטחון והם נקיים משיקולים פוליטיים – זו פשוט עלילה ". ח"כ גנץ חזר אף הוא לדוכן ואמר: " אני לא חושב שרצח רבין כואב לצד אחד ולא כואב בצד אחר. אנחנו לא מציעים לטשטש שהנסיבות אנחנו מציעים ללמוד מהנסיבות הללו ולעשות את זה באומץ".

PM Netanyahu

כמו כן, התייחסו נתניהו וגנץ לסיכויים להרכבת ממשלה. נתניהו אמר: "בימים מאתגרים כאלה אפשר וצריך למצוא את המכנה המשותף לאחדות לאומית. יצחק רבין היה אחד הצירים החשובים בממשלות האחדות ממשלות האחדות הלאומית בשנות ה-80.

אני יודע שמשימת הקמתה של ממשלת אחדות איננה קלה היא דורשת גישור על פני תפיסות פוליטיות שונות, היא דורשת התפשרות אבל בשעה הזאת לאור האתגרים המיוחדים שניצבים בפני ישראל אחדות היא מכפיל."

 

 



0 תגובות